یک سوال مهم : چرا رسول خداص فرمودند : حدثنا إبراهیم بن محمد بن یحیى وإبراهیم بن عبدالله بن إسحاق قالا ثنا أحمد بن محمد الأزهری ثنا محمد بن سلیمان بن هشام ثنا وکیع عن مالک عن أنس قال قال رسول الله صلى الله علیه و سلم ما أوذی أحد مثل ما أوذیت فی الله غریب من حدیث مالک تفرد به وکیع . الکتاب : حلیة الأولیاء وطبقات الأصفیاء
هیچ ... ی به اندازه من #آزار و ستم نکشید. ...
 
 
 
3607- 1- مُحَمَّدُ بْنُ یَعْقُوبَ عَنْ عِدَّةٍ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِیسَى عَنْ عَلِیِّ بْنِ الْحَکَمِ عَنْ أَبِی الْمَغْرَاءِ عَنْ زَیْدٍ الشَّحَّامِ عَنْ عَمْرِو بْنِ سَعِیدِ بْنِ هِلَالٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع فِی حَدِیثٍ قَالَ: وَ إِذَا أُصِبْتَ بِمُصِیبَةٍ فَاذْکُرْ مُصَابَکَ بِرَسُولِ اللَّهِ ص- فَإِنَّ الْخَلْقَ لَمْ یُصَابُوا بِمِثْلِهِ قَطُّ.
... صادق علیه السّلام فرمود: اگر به مصیبتى گرفتار شدى، مصیبت رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله را بیاد آور، زیرا هیچ ... از مخلوقات مانند او دچار مصائب نشدند.
 
...فاعلم أن رسول الله )صلى الله علیه و آله( کان قوته الشعیر، و حلواه ... مر، و وقوده السعف، و إذا أصبت بمصیبة فاذکر مصابک برسول الله )صلى الله علیه و آله( فإن الناس لم یصابوا بمثله أبدا، و لن یصابوا بمثله أبدا.امالی طوسی
 
تاکید را ببینید لم یصابوا یعنی مصیبت ندیدند ولن یصابوا یعنی هرگزمصیبتی مانند مصیبت رسول خدا ص نخواهند دید ....
 
حالا باید دید این کدام مصیبت بود که به این درجه است ؟!
 
وَمِنْهُمُ الَّذِینَ یُؤْذُونَ النَّبِیَّ وَیِقُولُونَ هُوَ أُذُنٌ قُلْ أُذُنُ خَیْرٍ لَّکُمْ یُؤْمِنُ بِاللّهِ وَیُؤْمِنُ لِلْمُؤْمِنِینَ وَرَحْمَةٌ لِّلَّذِینَ آمَنُواْ مِنکُمْ وَالَّذِینَ یُؤْذُونَ رَسُولَ اللّهِ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ { ... وبة/61}
یَحْلِفُونَ بِاللّهِ لَکُمْ لِیُرْضُوکُمْ وَاللّهُ وَرَسُولُهُ أَحَقُّ أَن یُرْضُوهُ إِن کَانُواْ مُؤْمِنِینَ { ... وبة/62} أَلَمْ یَعْلَمُواْ أَنَّهُ مَن یُحَادِدِ اللّهَ وَرَسُولَهُ فَأَنَّ لَهُ نَارَ جَهَنَّمَ خَالِدًا فِیهَا ذَلِکَ الْخِزْیُ الْعَظِیمُ { ... وبة/63} یَحْذَرُ الْمُنَافِقُونَ أَن تُنَزَّلَ عَلَیْهِمْ سُورَةٌ تُنَبِّئُهُمْ بِمَا فِی قُلُوبِهِم قُلِ اسْتَهْزِؤُواْ إِنَّ اللّهَ مُخْرِجٌ مَّا تَحْذَرُونَ { ... وبة/64} وَلَئِن سَأَلْتَهُمْ لَیَقُولُنَّ إِنَّمَا کُنَّا نَخُوضُ وَنَلْعَبُ قُلْ أَبِاللّهِ وَآیَاتِهِ وَرَسُولِهِ کُنتُمْ تَسْتَهْزِؤُونَ { ... وبة/65} لاَ تَعْتَذِرُواْ قَدْ کَفَرْتُم بَعْدَ إِیمَانِکُمْ إِن نَّعْفُ عَن طَآئِفَةٍ مِّنکُمْ نُعَذِّبْ طَآئِفَةً بِأَنَّهُمْ کَانُواْ مُجْرِمِینَ { ... وبة/66} الْمُنَافِقُونَ وَالْمُنَافِقَاتُ بَعْضُهُم مِّن بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمُنکَرِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمَعْرُوفِ وَیَقْبِضُونَ أَیْدِیَهُمْ نَسُواْ اللّهَ فَنَسِیَهُمْ إِنَّ الْمُنَافِقِینَ هُمُ الْفَاسِقُونَ { ... وبة/67} وَعَدَ اللهُ الْمُنَافِقِینَ وَالْمُنَافِقَاتِ وَالْکُفَّارَ نَارَ جَهَنَّمَ خَالِدِینَ فِیهَا هِیَ حَسْبُهُمْ وَلَعَنَهُمُ اللّهُ وَلَهُمْ عَذَابٌ مُّقِیمٌ { ... وبة/68}
 
سوره توبه از آ ... ین سور نازله است و بسیار دقیق اوضاع اوا ... عمر رسول الله ص را بیان داشته است ...
 
قال الله تعالی :
 
یَحْلِفُونَ بِاللّهِ مَا قَالُواْ وَلَقَدْ قَالُواْ کَلِمَةَ الْکُفْرِ وَکَفَرُواْ بَعْدَ إِسْلاَمِهِمْ وَهَمُّواْ بِمَا لَمْ یَنَالُواْ وَمَا نَقَمُواْ إِلاَّ أَنْ أَغْنَاهُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ مِن فَضْلِهِ فَإِن یَتُوبُواْ یَکُ خَیْرًا لَّهُمْ وَإِن یَتَوَلَّوْا یُعَذِّبْهُمُ اللّهُ عَذَابًا أَلِیمًا فِی الدُّنْیَا وَالآخِرَةِ وَمَا لَهُمْ فِی الأَرْضِ مِن وَلِیٍّ وَلاَ نَصِیرٍ { ... وبة/74}
 
به خدا سوگند مى خورند که (چیزى ) نگفته اند (مس ... ه ... رسول وهوچی گری و مخالفت در هنگام ابلاغ 12 ... ) و حال آنکه کلمه کفر را بزبان راندند (یعنی همین ایمانشان هم ظاهری بود ودر اصل کافر بودند ) و بعد از ... شان کافر شدند، و به امرى #همت گماردند که بدان نائل نشدند(قتل رسول الله ص )، و این غرور و سرمستى علتى نداشت جز اینکه خدا و رسولش ایشان را از کرم خود توانگر و بى نیاز کرده بود، حال اگر توبه کنند برایشان بهتر است ، و اگر همچنان روى بگردانند خدا در دنیا و آ ... ت عذابشان کند، عذابى دردناک ، و در روى زمین دوست و یاورى نخواهند داشت.
 
خیلی دقت کنید آیه خیلی عمیق است .
قال ال ... مسلم : حدثنا أبو بکر بن أبی شیبة ، أبنا أسود بن عامر ، ثنا شعبة بن الحجاج ، عن قتادة ، عن أبی نضرة ، عن قیس قال : ' قلت لعمار : أرأیتم صنیعکم هذا الذی صنعتم فی أمر علی أرأیا رأیتموه أم ( شیء ) عهده إلیکم رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم ؟ فقال : ما عهد إلینا رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم شیئا لم یعهده إلى الناس کافة ، ولکن حذیفة أخبرنی عن النبی صلى الله علیه وآله وسلم قال : قال رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم : فی أصح ... اثنا عشر منافقا ، فیهم ثمانیة لا یدخلون الجنة حتى یلج الجمل فی سم الخیاط ، ثمانیة منهم ( تمیتهم ) الدبیلة - وأربعة لم أحفظ ما قال شعبة فیهم ' . وفی حدیث آ ... : ' تکفیکهم الدبیلة سراج من النار یظهر فی أکتافهم حتى ینجم من صدورهم ' .
 رواه مسلم : من طریق شعبة ، عن قتادة ، عن أبی نضرة ، عن قیس بن عباد ، عن عمار ، عن النبی صلى الله علیه وآله وسلم . قال شعبة : أحسبه قال : حدثنی حذیفة - یعنی عمارا .
 
قیس می گوید: به عمارگفتم: آیا این کاری که در مورد علی کردید (یعنی همراهی با او در جنگ جمل)، با رای خود کردید یا رسول الله (صلّی الله علیه و آله و سلّم) با شما عهدی بسته بود؟ عمار گفت: ... اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) با ما عهدی نکرد که با دیگر مردم نکرده باشد (یعنی هر آنچه به ما گفته به همه ی مردم گفته و آنان نیز باید چون ما رفتار می ... د)، ولی من از حذیفه شنیدم که از رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) نقل می کرد که فرموده اند: (( در میان اصحاب من دوازده منافق وجود دارد؛ هشت نفر آنان داخل بهشت نمی شوند مگر این که طناب ضخیم یا شتر در سوراخ سوزن برود(کنایه از عدم امکان) هشت نفر آنان تیرها وزخمها وبیماریها ( #دبیله) کفایت شان می کند و چهار نفر ... )). آن چه را شعبه راجع به آنان گفت به یاد ندارم!!
 
 
چرا به یاد نداری ؟؟؟؟!!!!! از چه ... ی میترسی ؟ البته که نشانه های این منافقین وعدم اقامه ... برایشان توسط حذیفه رض  وعلل مرگ آنها را ... به روشنی بیان ... د وچنانکه خواهیم دید جناب معاویه بنابر اخبار صحیح بر اثر همین دبیله و زخم چرکین بدرک واصل شد همچنین سایر منافقین مثل  جناب عائشه وابوعبیده و .... وای براین دستهای خائن که نقاط مهم احادیث را سانسور ... د .
 
 
نکته دیگر این حدیث صحیح درآنست که جناب عمار یاسر میزان و ملاک حق وباطل بود چون در احادیث صحیح ... بدان تصریح شده که طرف و جبهه عمار همواره برحق است وگروه باغی اورا میکشند وسراسر وجودش ایمان بخداست و.... پس جناب عمار رضی الله عنه مورد توجه شدید اصحاب بوده است ودر این جا هم چون جنگ جمل مورد اختلاف وتشکیک بعضی از اصحاب واقع شده بود شاهد چنین سوال وجو ... هستیم ودر عین حال این سخن عمار که این سخن ... که در امت من 12 منافق وجود دارند که بهیچ عنوان به بهشت نمیروند حاکی از شدت نفاق این 12 نفر ودر راس آنها جناب معاویه بن هند است که رسول خدا (ص) قبلا در جریان توطئه ترور خویش #حذیفه را خبر داده بودند وحذیفه هم به عمار خبر داده بود و ایشان این منافقین را میشناختند و با بررسی زندگی این دو صح ... بزرگوار ودقت در روش سلوک جناب حذیفه وعمار بسادگی میتوان تشخیص داد که منافقین چه ... انی بودند و حقیقت کجاست همچنانکه بعد از شهادت حضرت عمار تعدادی از اصحاب گفتند الان حقیقت را یافتیم !!!
 
 
همچنین حدیث :صحیح مسلم , و مسند أحمد: حدثنا زهیر بن حرب حدثنا أبو أحمد الکوفی حدثنا الولید بن جمیع حدثنا أبو الطفیل قال
: کان بین رجل من أهل العقبة وبین حذیفة بعض ما ی ... بین الناس فقال أنشدک بالله کم کان أصحاب #العقبة ؟ قال فقال له القوم أخبره إذ سألک قال کنا نخبر أنهم أربعة عشر فإن کنت منهم فقد کان القوم خمسة عشر وأشهد بالله أن اثنی عشر منهم حرب لله ولرسوله فی الحیاة الدنیا ویوم یقوم الأشهاد وعذر ثلاثة قالوا ما سمعنا منادی رسول الله صلى الله علیه و سلم ولا علمنا بما أراد القوم وقد کان فی حرة فمشى فقال إن الماء قلیل فلا یسبقنی إلیه أحد فوجد قوما قد سبقوه فلعنهم یومئذ
 
 
به خبر دقت کنید که چون این موضوع فوق العاده مهم بوده و مردم هم تقاضای جواب داشتند راوی حذیفه را بخدا قسم میدهد که اصحاب عقبه که قصد ترور ... را ... د به جمله حذیفه به ابوموسی دقت کنید که به ابوموسی میگوید اگر تو از آنان باشی میشوند 15 نفر اما 12 نفر از آنان با الله و رسول جنگیدند و دشمنند و 3 نفر معذور!
 
 
این ولید بن جمیع همان ... ی است که بروایت ابن حزم اسامی تروریست های عقبه را نوشته ...
 
 
... بخاری صاحب صحیح در کتاب تاریخ کبیر وصغیرش آورده :
حدثنا أحمد قال حدثنا ثابت بن الولید بن عبد الله بن جمیع قال حدثنی أبی قال أبو الطفیل أدرکت ثمان سنین من حیاة النبی صلى الله علیه وسلم وولدت عام أحد
الولید بن عبد الله بن جمیع ا ... هری سمع أبا الطفیل وعکرمة روى عنه وکیع وأبو نعیم و ... ثابت یعد فی الکوفیین
 
 
پس مورد اعتماد بخاری هم بوده
 !
وشاهدی متصل هم از مسند بزار دارد . واز رجال مسلم هم هست ...
 
ودر صحیح مسلم وسنن بیهقی هم با اسناد :
ثنا الولید بن جمیع ثنا أبو الطفیل قال : کان بین رجل من أهل العقبة وبین حذیفة بعض ما ی ... بین الناس فقال أنشدک بالله کم کان أصحاب #العقبة ...
عن أبی الأسود ، عن عروة ، قال : « ورجع رسول الله صلى الله علیه وسلم قافلا من تبوک إلى المدینة ...
حدثنا محمد بن عثمان بن أبی شیبة ثنا مصعب بن عبد الله ا ... بیری حدثنا محمد بن عمر الواقدی عن ابن أبی حبیبة عن داود بن الحصین عن عبد الرحمن بن جابر : عن أبیه قال : کان بین عمار بن یاسر..طبرانی برجال ثقات
بنابراین شکی نیست که ولید بن جمیع از ابوطفیل روایت کرده و سند کاملا صحیح است فقط دستهای خائن اسامی منافقین را حذف ... د که بحمد الله دستشان رو شده است
 
 
البته اسم ابوموسی اشعری را در صحیح مسلم حذف ... د اما غافل از اینکه شیخش ابن شیبه اسمش را نوشته :
حدثنا الفضل بن دکین عن الولید بن جمیع عن أبی الطفیل قال : کان بین حذیفة وبین رجل منهم من أهل العقبة بعض ما ی ... بین الناس ، فقال : أنشدک بالله ، کم کان أصحاب العقبة ؟ فقال القوم : فأخبره فقد سألک ، فقال أبو موسى #الأشعری : قد کنا نخبر أنهم أربعة عشر ، فقال حذیفة : وإن کنت فیهم فقد کانوا خمسة عشر ، أشهد بالله أن اثنی عشر منهم حرب الله ورسوله فی الحیاة الدنیا ویوم یقوم الأشهاد ، وعذر ثلاثة ، قالوا : ما سمعنا منادی رسول الله صلى الله علیه وسلم ولا علمنا ما یرید القوم .
المصنف - کتاب المغازى - ما جاء فى لیلة العقبة
 
 
خب این از توطئه عقبه تبوک که نافرجام ماند اما سه ماه بعد بکمک سم رسول الله ص را شهید نمودند ...
 
 
اما این سم را چه ... ی تهیه کرد و ...
 
 
ظاهرا معاویه که رابطه عمیقی با یهود ورومیان داشت این سموم را بخوبی میشناخت واستفاده میکرد در قتل دشمنانش ...
 
 
ابن آثال ، پزشک مخصوص معاویه بود. زمانى که معاویه مى خواست براى فرزندش یزید بیعت بگیرد، متوجه شد که مردم شام هوادار عبدالرحمان ، فرزند خالد بن ولید، هستند. این بود که به ابن آثال فرمان داد تا عبدالرحمان را در خفا #مسموم سازد، و او را به بخشودگى مالیات یک سال و ... یت گرفتن مالیات حمص دلگرم گردانید. ابن آثال فرمان برد معاویه هم به وعده خود وفا کرد. و پس از آن خالد بن عبدالرحمان یا برادر زاده اش به نام مهاجر او را کشت به اغانى ج 15، ص 12 - 13 و تاریخ طبرى ج 2، ص 82-83 و ابن اثیر ج 3، ص 378 مراجعه نمایید. یعقوبى در تاریخش  مى نویسد: معاویه ابن آثال ... ى را ماءمور ... اج حمص کرد، در صورتى که هیچیک از خلفاى پیش ‍ از او به یک فرد ... ى چنین ... یتى نداده بودند. تاریخ یعقوبى ، ج 2، ص 223.
 
 
عن سعید بن المسیب، أنه قال: مرض معاویة، مرضه الذی مات فیه، فدخل علیه طبیب له نصرانی، فقال له: ویلک ما أرانی أزداد مع علاجک إلا علة ومرضا؟ فقال له: والله ما أبقیت فی علاجک شیئا أرجو به صحتک إلا وقد عالجتک به غیر واحد، فانی أبرأت به جماعة، فان أنت ارتضیته وأمرتنی بأن اعالجک به فعلت. قال: وما هو؟ قال:  #صلیب  عندنا ما علق فی عنق علیل إلا فاق. فقال له معاویة: علیّ به. فأتاه، فعلقه فی عنقه. فمات فی لیلته تلک والصلیب معلق فی عنقه، وأصبح وقد انزوت بین عینیه غصون انطوت من جلدة جبهته مکتوبة یقرأها کل من رآها، کافرا.
 
الکتاب :شرح الأخبار فی فضائل الأئمّة الأطهار
القاضى النعمان بن محمد بن منصور بن أحمد بن حیّون الإمامیّ المذهب
 
 
سعید بن المسیب می گوید:هنگام بیماری معاویه که منتهی به مرگ گردید یک پزشک ... ی برای او آوردند.ظاهرا پزشک مخصوص او بود.معاویه که از درد وناله به ستوه آمده بودبه پزشک گفت چرا معالجات و نسخه های تو نتیجه ع ... می دهد...پزشگ گفت:به خدا سوگند این نسخه ها را برای هر مریض و بیماری پیچیدم او بهبود یافت دیگر کاری نمانده مگر یک نسخه ... اگر می پسندی تو را هم با آن معالجه کنم.معاویه گفت:چیست؟پزشگ گفت: یک صلیب همراه دارم که هر زمان به گردن بیماری بیندازم فورا خوب می شود.معاویه گفت:آن را بیاورید.پزشک صلیب را آورده و به گردن معاویه انداخت.به برکت آن صلیب بیماری معاویه تا صبح نکشید و همان شب او فوت کرد....بدین صورت این پیش گویی علی (ع) :لایموت ابن هند حتی یعلق الصلیب فی عنقه به وقوع پیوست.(شرح الاخبار ج2 ص 152)
 
 
وقد ذکر ابن جریر وغیره أن رجلا یقال له ابن أثال - وکان رئیس الذمة بأرض حمص - (1) سقاه شربة فیها سم فمات، وزعم بعضهم أن ذلک عن أمر معاویة له فی ذلک ولا یصح ؟! چرا ابن کثیر صحیح نیست ؟! البدایه والنهایه
__________
 (1) فی الاصابة 3 / 68 والاستیعاب على هامش الاصابة 2 / 409 ان ابن أثال کان طبیبا، وقد مرض عبد الرحمن، فأمره معاویة أن یسقیه ... ا مسموما فسقاه فمات، وفی الاصابة کان نصرانیا أما ابن عبد البر فقال: یهودیا، فی الشام.
 
 
جمع کفارورومیان در دربار معاویه :
وکان ترک معاویة رضی الله عنه هذه النظم على ح ... ها بسبب نقص من کانوا یعرفون لغات ونظم إدارة البلاد المفتوحة من المسلمین فی أوائل العهد الأموی، وعلاوة على ذلک فقد کان طبیب معاویة رضی الله عنه الخاص، ویدعى ابن أُثال(3)، غیر مسلم، وکذلک سریج(سرجون) بن منصور الرومی مستشاره المالی(4)، وابن مینا(5)، وابن النضیر(6)، مولاه من عماله على الصوافی، کانوا أیضاً من سلالة  #غیر المسلمین وأسلم بعضهم فیما بعد. الکتاب : ال ... ة الأمویة عوامل الإزدهار وتداعیات الإنهیار
المؤلف : علی محمد محمد الصًّلاَّبیَّ
 
ببینید معاویه چقدر سیاست داشته و از پزشکان رومی چطور برای اه ... ی استفاده میکرد :
ابن آثال :
کان طبیباً متقدماً من الأطباء المتمیزین فی دمشق، نصرانی المذهب، ولما ملک معاویة بن أبی سفیان دمشق اصطفاه لنفسه وأحسن إلیه، وکان کثیر الافتقاد له والاعتقاد فیه، والمحادثة معه لیلاً ونهاراً، وکان ابن أثال خبیراً بالأدویة المفردة والمرکبة وقواها، وما منها سموم قواتل، وکان معاویة یقربه لذلک کثیراً، ومات فی أیام معاویة جماعة کثیرة من أکابر الناس والأمراء من المسلمین بالسم،(از جمله برای مالک اشتررض که آنقدر سم قوی بود که مهلتش نداد) ...
 
در اخبار مسمومیت رسول خدا ص اختلافاتی هست اما در اصل مسمومیت همگی متفقند
 
وقال ا ... هری عن جابر واحتجم رسول الله صلى الله علیه وسلم وبقى رسول الله صلى الله علیه وسلم بعده ثلاث سنین حتى کان وجعه الذی توفى منه فقال: (مازلت أجد من الأکلة ... ی أکلت من الشاة یوم خیبر، حتى کان هذا أوان انقطاع أبهری) فتوفى رسول الله صلى الله علیه وسلم شهیداً.
 
رگ ابهری چیست : لسان العرب لابن منظور:
الأبهر: عرق فی الظهر مستبطن الصلب والأبهر عرق إذا انقطع مات صاحبه والأبهر عرق مستبطن فی الصلب والقلب متصل به فإذا انقطع لم تکن معه حیاة.
 
بعضی هم گفته اند رگ قلب  است که سایر رگها از آن منشعب میشود ...
 
اثر این سم در حلق رسول خدا ص  مشهود بود  همانطور که عائشه گفته بود ....اما بعضی ترکیب این سم را  نوشته اند : من المعلوم طبیاً فی علم السموم أن السم الذی یترک أثراً على أصل الحنک واللثة هو المواد الثقیلة (heavy metals) مثل ا ... رنیخ (arsenic) والقصدیر (lead).
 
خلاصه اینکه همانطور که قبلا گفتیم رسول الله ص توسط حزب نفاق مسموم وشهید شدند و بعلت جلوگیری از وصیت سرنوشت ساز ایشان که منجر به حوادث مصیبت بار بعدی در عالم ... گردید ، مصیبت رسول الله ص اعظم مصائب است ....
 
لَا تَجْعَلُوا دُعَاء الرَّسُولِ بَیْنَکُمْ کَدُعَاء بَعْضِکُم بَعْضًا قَدْ یَعْلَمُ اللَّهُ الَّذِینَ یَتَسَلَّلُونَ مِنکُمْ لِوَاذًا فَلْیَحْذَرِ الَّذِینَ یُخَالِفُونَ عَنْ أَمْرِهِ أَن تُصِیبَهُمْ فِتْنَةٌ أَوْ یُصِیبَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ {النور/63}
 
همه فتن ومصائب ناشی از مخالفت با امر رسول خدا ص بود ...
 
درباره سمی که معاویه برای جعده  فرستاد هم گفته شد انقدر مهلک بود که معده و مری ... حسن ع را هضم کرد ودر تشت ریخت و...
 
 
 
سوالی بغرنج از عامه :
دقت کرده اید چرا اهل سنت مانند شیعیان بر ظالمین وقاتلین محمد و آلش علیهم السلام لعنت نمی فرستند ؟! وبه شیعه برای اینکار ... ده میگریند مثلا شیعه بصراحت میگوید اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد ...اما عامه بهیچ عنوان چنین #لعنتی نمیکنند ؟!
جوابش خیلی ساده است چون باید اکابر صحابه را لعنت کنند همانهایی که بنص آیه 74 توبه قصد قتل رسول خدا ص را ... د و یا منافقینی که بنص آیه 57 احزاب رسول الله ص را اذیت نمودند و #منافقاتی که به ایشان سم خوراندند و یا کتمان کنندگان حقیقت وجاعلینی که بنص 159بقره حقایق سنت رسول الله ص را تحریف وتغییر دادند وکتبشان را سانسوروموجب تفرقه وبدبختی ... ومسلمین شدند .
چرا بعضی صحابه گفتند آیه مودة فی القربی منسوخ شده است ؟!
چون براحتی بتوانند با رسول الله ص واهل بیتش را دشمنی وایشان را شهید و #مهجور سازند .
بقول مفسرین اهل سنت آیه مودة فی القربی نسخ شد با آیات زیر، یعنی از این به بعد بکشید عترت رسول را ... کربلا و ....
قرطبی مفسر شهیر عامه گفته :
وَرَوَى مَنْصُورٌ وَعَوْفٌ عَنِ الْحَسَنِ" قُلْ لا أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبى " قَالَ: یَتَوَدَّدُونَ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ وَیَتَقَرَّبُونَ مِنْهُ بِطَاعَتِهِ. وَقَالَ قَوْمٌ (کیا): الْآیَةُ مَنْسُوخَةٌ وَإِنَّمَا نَزَلَتْ بِمَکَّةَ....قرطبی
 
 
یک سوال دقیق از متخصصین : رسول خدا ص این خطبه را چه زمانی ایراد نمودند :قَامَ النَّبِیُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ خَطِیبًا فَأَشَارَ نَحْوَ مَسْکَنِ عَائِشَةَ فَقَالَ هُنَا الْفِتْنَةُ ثَلَاثًا مِنْ حَیْثُ یَطْلُعُ قَرْنُ الشَّیْطَانِ .بخاری
 
-و خانه حفصه :  وحَدَّثَنی عُبَیْدُ اللهِ بْنُ عُمَرَ الْقَوَارِیرِیُّ، وَمُحَمَّدُ بْنُ الْمُثَنَّى، ح وَحَدَّثَنَا عُبَیْدُ اللهِ بْنُ سَعِیدٍ، کُلُّهُمْ عَنْ یَحْیَى الْقَطَّانِ، قَالَ الْقَوَارِیرِیُّ: حَدَّثَنِی یَحْیَى بْنُ سَعِیدٍ، عَنْ عُبَیْدِ اللهِ بْنِ عُمَرَ، حَدَّثَنِی نَافِعٌ، عَنِ ابْنِ عُمَرَ، أَنَّ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ، قَامَ عِنْدَ بَابِ حَفْصَةَ، فَقَالَ: بِیَدِهِ نَحْوَ الْمَشْرِقِ "الْفِتْنَةُ هَاهُنَا مِنْ حَیْثُ یَطْلُعُ قَرْنُ الشَّیْطَانِ" قَالَهَا مَرَّتَیْنِ أَوْ ثَلَاثًا، وقَالَ عُبَیْدُ اللهِ بْنُ سَعِیدٍ فِی رِوَایَتِهِ: قَامَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ عِنْدَ بَابِ عَائِشَة. , (مسلم) 46 - (2905)
 
رسول خدا ص بلند شدند وخطبه خواندند و به خانه عائشه وحفصه اشاره ... د و  3 مرتبه فرمودند اینجا محل فتنه است و شاخ (وراس کفر) از این خانه بیرون می آید !!!!
 
جواب خودم اینست که با توجه به مجموع شواهد روایی و تاریخی این سخنان را ... ص در روزهای آ ... عمرشان بعد از نقشه های ابوبکر وعمر وعائشه وحفصه برای قتل رسول خدا ص و تصاحب خلافت ، ایراد نمودند .
 
حوادث قرن اول هجری در اثر تحریفات وسانسورات وخشونت حزب سقیفه در هاله ای از ابهام و ایهام قرار گرفته اند اما با توجه دقیق وخوض عمیق در آیات و روایات و غوص در وقایع تاریخی میتوان به گوشه هایی از حقیقت دست یافت .
 
همانطور که الله متعال در آیات متعدد قران از قتل انبیاء و تغییر دینشان توسط امتهایشان خبر داد و در امت آ ... ا ... مان هم بدون استثناء اجرا شد(حدیث بخاری و تقلید سنن قبل و رفتن صحابه به سوراخ سوسمار ) واین موضوع بعد از آ ... ین حج رسول خاتم ص واعلان ... ت 12 ... شدت یافت بطوریکه بنص آیه 74 توبه عده ای از این اصحاب که بروایت ابن حزم ابوبکر وعمر وعثمان و... بودند در عقبه تبوک قصد قتل رسول خدا ص را ... د و حوادث تلخی در آ ... ین هفته عمر ... ص رقم خورد . از چهارشنبه آ ... صفر سال 11 هجری که شدت مرض رسول خدا شروع شد و در 5 شنبه با تهمت هذیان و شورش دنیا طلبان در محضر ... ص ودر ... وشنبه با تخلف ابوبکر وعمر و ...از اسامه و برگشتن به مدینه و در یکشنبه و دوشنبه هم با تمرد ومس ... ه بازی در بالای بستر رسول خدا توسط ابوبکر وعمر ودخترانشان بروایات صحیح بخاری ومسلم واحمد و ...فرستادن ابوبکر به ... جماعت بدون اجازه رسول خدا ص که با واکنش شدید ... مواجه شد و با حال بیماری خودشان را بزحمت به مسجد رساندند وابوبکر را عزل وسپس در آ ... ین منبرشان بروایات بخاری ومسلم ونسایی هشدار شدید به صحابه دنیا پرست دادند واز شعله ور شدن فتن خانمانسوز خبر دادند .
 
اما در این بین مواردی مانند دستور رسول خدا ص به مسلح امدن مهاجرین و انصار به مسجد (قال: فنادى صلى الله علیه وآله الصلاة جامعة وأمر المهاجرین والانصار بالسلاح واجتمع الناس ، کافی) و همچنین خطبه رسول خدا ص از فتنه های فراگیر و همچنین اشاره رسول خدا ص به خانه عائشه وحفصه واینکه راس کفر وفتن از جانب ایندو نفر میباشد بروایات بخاری ومسلم و آرزوی مرگ عائشه در ا ... ین ساعات عمر رسول خداص و روایات بخاری ومسلم در ریختن #دوای اجباری بدهان رسول خدا ص حکایت دیگری است !
 
دراوا ... عمر رسول خدا ص هم در شب عقبه نقشه قتل نبی رحمت ص توسط اکابر صحابه :... وَکَفَرُواْ بَعْدَ إِسْلاَمِهِمْ وَهَمُّواْ بِمَا لَمْ یَنَالُواْ ...توبه - 74
 
لَقَدْ أَخَذْنَا مِیثَاقَ بَنِی إِسْرَائِیلَ وَأَرْسَلْنَا إِلَیْهِمْ رُسُلاً کُلَّمَا جَاءهُمْ رَسُولٌ بِمَا لاَ تَهْوَى أَنْفُسُهُمْ فَرِیقًا کَذَّبُواْ وَفَرِیقًا یَقْتُلُونَ {المائدة/70}
وَلَقَدْ آتَیْنَا مُوسَى الْکِتَابَ وَقَفَّیْنَا مِن بَعْدِهِ بِالرُّسُلِ وَآتَیْنَا عِیسَى ابْنَ مَرْیَمَ الْبَیِّنَاتِ وَأَیَّدْنَاهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ أَفَکُلَّمَا جَاءکُمْ رَسُولٌ بِمَا لاَ تَهْوَى أَنفُسُکُمُ اسْتَکْبَرْتُمْ فَفَرِیقاً کَذَّبْتُمْ وَفَرِیقاً تَقْتُلُونَ {البقرة/87}
در مجمع البیان فرموده : ممکن است ... ى بپرسد چطور در این آیه کلمه مستقبل یعنى (یقتلون ) عطف بر ماضى یعنى (کذبوا) شده است ؟ جوابش این است که این عطف براى این است که دل ... کند بر اینکه کار اینها این بوده ، در گذشته انبیا را تکذیب ... د و کشتند، و در آینده هم اگر به پیغمبرى دست پیدا کنند او را تکذیب خواهند کرد و خواهند کشت ، و در جائى که چنین نکته ا ى در بین باشد عطف مستقبل بر ماضى صحیح است ، علاوه بر اینکه جمله (یقتلون ) فاصله است ، و چون چنین است لازم است با رؤ وس آیه ها مطابق باشد.
 
یعنی همه رسولان را تکذیب ومیکشند ودینشان را تحریف میکنند :
کَذَّبَتْ قَبْلَهُمْ قَوْمُ نُوحٍ وَالْأَحْزَابُ مِن بَعْدِهِمْ وَهَمَّتْ کُلُّ أُمَّةٍ بِرَسُولِهِمْ لِیَأْخُذُوهُ وَجَادَلُوا بِالْبَاطِلِ لِیُدْحِضُوا بِهِ الْحَقَّ فَأَخَذْتُهُمْ فَکَیْفَ کَانَ عِقَابِ {غافر/5}
قبل از ایشان هم قوم نوح و احزابى که بعد از ایشان بودند آیات خدا را تکذیب ... د و هر امتى قصد جان پـیامبر خود کرد تا او را بـگـیرند و با حربه باطل علیه حق مجادله ... د تا حق را از بین ببرند و من ایشان را گرفتم و چه عجیب است عذاب
 
وأ ... ج عبد الرزاق وعبد بن حمید عن قتادة رضی الله عنه فی قوله { فلا یغررک تقلبهم فی البلاد } قال : إقبالهم ، وإدبارهم ، وتقلبهم فی أسفارهم . وفی قوله { والأحزاب من بعدهم } قال : من بعد قوم نوح ، عاد ، وثمود ، وتلک القرون . کانوا أحزاباً على الکفار { وهمت کل أمة برسولهم } لیأخذوه #فیقتلوه { وکذلک حقت کلمة ربک على الذین کفروا } قال : حق علیهم العذاب بأعمالهم .
اما نکته مهم :
و إذا أصبت بمصیبة فاذکر مصابک برسول الله )صلى الله علیه و آله( فإن الناس لم یصابوا بمثله أبدا، و لن یصابوا بمثله أبدا.امالی طوسی
 
تاکید را ببینید لم یصابوا یعنی مصیبت ندیدند ولن یصابوا یعنی هرگزمصیبتی مانند مصیبت رسول خدا ص نخواهند دید ....
 
بزرگترین مصیبت همراه با بزرگترین فتنه هاست که رسول خدا ص بروایت بخاری ومسلم خطبه خواندند و به خانه عائشه وحفصه اشاره ... د وگفتند اساس کفر و اصل همه فتنه ها از خانه این دو است بروایت بخاری ومسلم و....ودر اخبار هم آمده : رأس الکفر(النفاق) الخیانة
ودر اخبار شیعه هم امده که رسول خدا ص در ا ... ین ساعت سرشان بر مولا علی ع بود که شهید شدند اما در اخبار سنت آمده که در خانه عائشه بودند و عائشه گفت بر من بودند و... اما احتمال دارد که رسول خدا ص بعد از جریانات خوراندن دوا و تمرد از دستوراتشان ، بخانه زهرا س آمده باشند و نزد مولا علی ع  تا روحشان به ملکوت اعلی پیوست .
 
سوالی مهم چرا رسول خدا ص در آ ... ین ساعات حیاتش آرزوی مرگ عائشه را کرد بروایت بخاری واحمد و...؟؟!!!!
 
وبروایت ابن سعد :
عائشه برسول خدا گفت : والله إنک لتحب موتی .یعنی تو شدیدا مرگ مرا دوست داری ؟؟!!!
 
عثمان هم این دو زن را فتانه خواند بروایت عبدالرزاق : ... و آن دو زن عائشه و حفصه بودند ؛ وقتی که عثمان سلام ... را داد گفت : این دو زن فتنه گر  مردم را در ... به فتنه انداختند و اگر از این کار دست برندارند هر دشنامی که به ذهنم برسد به ایشان خواهم داد !!!
 
نکته دیگر اینکه این احادیث که خبر از فتن عائشه وحفصه داده اگر چه در سطحی پایینتر فتنه جمل و سایر حوادثی که عائشه بجهان ... تحمیل کرد را در بر میگیرد اما اصلش همان توطئه قتل رسول خدا ص و کمک به یهودیان سقیفه است که ام المصائب واصل المفاسد جهان ... سقیفه است .
 
علمای شیعه و سنّی اتفاق نظر دارند که حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله به سبب سمّی که به آن حضرت خورانده شده شهید و از دار دنیا رفته اند
 
ودر صحیح بخاری ومسلم هم آمده که بزور به دهان رسول خدا دوا (سم) ریختند : جاء فی روایتی البخاری ومسلم عن عائشة : ( لددنا رسول الله صلى الله علیه وآله فی مرضه , فجعل یشیر الینا ان لا تلددونی !!!
 
در کتب تفسیری شیعه از جمله تفاسیر:
 عیاشی ، صافی ،البرهان ،نور الثقلین و...در ذیل آیه 144 سوره مبارکه آل عمران
از ... صادق علیه السلام نقل شده است که ایشان فرمود:
فسم قبل الموت انهماسقتاه:فقلنا انهما و ابویهما شر من خلق الله: ... ... صلی الله علیه و آله وسلم قبل از رحلت مسموم شد همانا آن دو زن مایع مسمومی را به ایشان خوراندندسپس راوی در محضر ... صادق علیه السلام گفت :
همانا آن دو زن وپدرانشان بدترین مخلوقات بودند.
 
اما مویدات اینکه این منافقین ومنافقات اصلا اعتقادی به نبوت رسول خدا ص نداشتند :
 
بروایت بخاری عائشه برسول خدا ص میگفت چقدر پروردگارت زود در هوایت میشتابد ؟!
 
وبروایت صحیح احمد میگفت تو فکر میکنی رسول خ ؟! ألست تزعم أنک رسول الله (ص) ...
 
همچنین عمر هم که اصلا رسول خدا ص را نبی نمیدانست مثل ابوسفیان ویزید و میگفت محمد ص یک پادشاه است بروایت ابن شبه نمیری
 
قال عمر بن الخطاب فی صلح الحدیبیة: أتیت النبی (ص) فقلت: ألست نبیّ الله؟ بخاری و...
 
ودر سایر اخبار رسول الله ص در اوا ... عمرشان از فتن خبر دادند ..
آ ... ین منبر رسول خدا ص و هشدار به منافقین فتنه گر که از اسامه تخلف نموده بودند  وبر اسامه طعنه زده بودند ؛ خطرناک تر از شرک ریاست طلبی صحابه است :
(خ م) عقبة بن عامر - رضی الله عنه - «أنَّ النبیَّ -صلى الله علیه وسلم- ... ج یوما ، فصلَّى على أهلِ أُحُد صلاتَه على المیت ، ثم انصرف إلى المنبر ، فقال : إنی فَرَط لکم،وأنا شهید علیکم ، وإنی واللَّه لأْنظُرُ إلى حوضی الآن،وإنی أُعطیتُ مفاتیحَ خزائن الأرض- أو مفاتیح الأرض - وإنی واللَّه ، ما أخاف علیکم أن تُشْرِکوا بعدی ، ولکن أخاف علیکم الدنیا أن تَنافَسُوا فیها».
وفی روایة قال : «صَلَّى رسولُ الله -صلى الله علیه وسلم- على قَتْلى أُحُد بعد ثمان سنین ، کالمُوَدِّع للأحْیَاءِ والأموات ، ثم طَلَعَ على المنبر ، فقال : إنی بین أیدیکم فَرَط وأنا شَهید علیکم ، وإنَّ مَوعِدَکُم الحوضُ ، وإنی لأنظر إلیه من مَقامی هذا ، وإنی لَستُ أخشى علیکم أن تُشرِکوا ، ولکنْ أخشى علیکم الدنیا أن تَنَافَسُوها. قال : فکانت آ ... َ نَظْرَة نَظَرتُها إلى رسولِ الله -صلى الله علیه وسلم-».
وفی أ ... ى «إنی فَرَطُکم على الحوض ، وإنَّ عَرْضَهُ کما بین أیْلَةَ إلى الجُحْفة - وفیها - ولکنی أخشى علیکم الدنیا أن تَنافَسوا فیها ، وتَقْتَتِلوا فَتهْلِکوا ، کما هَلکَ مَنْ کان قبلکم».
قال عقبة : «فکانت آ ... َ ما رأیتُ رسولَ الله -صلى الله علیه وسلم- على المنبر». أ ... جه البخاری ومسلم.
 
در آ ... ین روز حیات نبی ص بعد از کنار زدن ابوبکر درمسجد واقامه ... رسول خدا ص به منبر آمدند در حالیکه دستمالی بر سرشان پیچیده بودند وسخنرانی بسیار مهمی ... د واصحاب را از ریاست طلبی وطمع امارت و فتن دنیا ترساندند و حجت را بر همگان تمام نمودند که به عقیده ابن کثیر این منبر بجای آن مجلس مصیبت بود که نگذاشتند ... وصیتش را بنویسد وتهمت هذیان زدند :
 
 
 یعنی از شرک که خطرناکترین ومخفی ترین گناهان است بر شما نمیترسم بلکه از حرص بر سر دنیا و جنگ قدرت  بر شما هراسانم ! که آ ... ش هم نادم میشوید !
حدثنا أحمد بن یونس حدثنا ابن أبی ذئب عن سعید المقبری عن أبی هریرة
: عن النبی صلى الله علیه و سلم قال ( إنکم  #‏ستحرصون  على الإمارة وست ... ندامة یوم القیامة فنعم المرضعة وبئست الفاطمة )
رَوَاهُ أَحْمَدُ وَالْبُخَارِیُّ وَالنَّسَائِیُّ .
وقد ذکر الإمام الدارقطنی - رحمه الله - هذا الحدیث فی کتابه " ... تبع" فقال :
... "وأ ... ج البخاری حدیث ابن أبی ذنب عن سعید عن أبی هریرة : "ستحرصون على الإمارة وت ... خزی وندامة ، فنعم المرضعة وبئست الفاطمة" .
از این صریحتر که حضرت ص بفرماید بر سر ریاست وامارت حرص میزنید و بزودی امت ... خوار و پشیمان میشوید ..اولش شیرینه مثل شیرخوردن  #‏طفل  اما بعدش از شیر گرفتنش سخته .... یعنی اگر این خلافت و ... ت از مسیر درستش منحرف بشه دیگه به این سادگی درست نمیشه وهر روز بدتر میشود وبشریت بدبخت .
 
 
 
بخاری ومسلم و..... از اسامه نقل می‌کند که نبی مکرم بر یک بلندی قرار گرفت و فرمود :
هل تَرَوْنَ ما أَرَى
آنچه که من می‌بینم می‌بینید؟
إنی أَرَى مَوَاقِعَ الْفِتَنِ خِلَالَ بُیُوتِکُمْ کَمَوَاقِعِ الْقَطْرِ
من دارم می‌بینم #فتنه ها در درون خانه‌های شما نفوذ کرده است همان گونه که قطرات باران زمین را فرا می‌گیرد.
صحیح البخاری  ج 2
هَذَا حَدِیثٌ مُتَّفَقٌ عَلَى صِحَّتِهِ
 
احتمالا  همه این خطبه ها در چند روز آ ... ایراد شده چون عقبه بروایت بخاری میگه ا ... ین منبر رسول خدا بود ...
 
 
علاوه بر اخباریکه در بخاری و... از خوراندن دوای زورکی توسط منافقات به رسول خدا ص آمده با توجه به آیه 74 توبه وشرایط وحشتناک اوا ... عمر رسول خدا ص از توطئه قتل و تهمت هذیان و مس ... ه ... ایشان و جنگ قدرت صحابه ... شهادت رسول خاتم ص قطعی است ...
 
روی عن الإمام الصادق (علیه السلام) عن آبائه: أن الإمام الحسن (علیه السلام) قال لأهل بیته: إنی أموت بالسم، کما مات رسول الله (صلى الله علیه وآله)..
قالوا: ومن یفعل ذلک؟!..
قال: امرأتی جعدة بنت الأشعث(مناقب آل أبی طالب ج3 ص25 والبحار ج44 ص153)..
یعنی ... حسن ع فرمود من با سم مثل رسول الله ص میمیرم ! گفتند توسط چه ... ی فرمود توسط همسرم جعده دختر اشعث ... یعنی رسول خدا ص هم توسط همسرانش مسموم وشهید شد ...
 
ـ وروی عن الإمام الصادق (علیه السلام): فی حدیث الحسین بن علوان الدیلمی، أنه حینما أخبر النبی (صلى الله علیه وآله) إحدى نسائه، لمن ی ... الأمر من بعده، أفشت ذلک إلى صاحبتها، فأفشت تلک ذلک إلى أبیها، فاجتمعوا على أن یسقیاه #سماً، فأخبره الله بفعلهما. فهمَّ (صلى الله علیه وآله) بقتلهما، فحلفا له: أنهما لم یفعلا، فنزل قوله تعالى: {یَا أَیُّهَا الَّذِینَ کَفَرُوا لاَ تَعْتَذِرُوا الْیَوْمَ(سورة ... حریم، الآیة 7)}( البحار ج22 ص246 عن الصراط المستقیم)..
 
هناک روایة مفصلة منقولة فی مختلف ... فاسیر بشأن سورة ... حریم أرجعکم إلى تفسیر البرهان، وتفسیر القمی ویمکنکم الرجوع إلى غیرهم فالقضیة مشهورة، وکذلک یرویها المجلسی فی البحار ج27 ص246 حدیث17، عن الصراط المستقیم ج3 ص168، وفی الصراط المستقیم تفصیل أکثر... من أحب فلیراجع وإلا فأنا سأختصر وأنقل الروایة بأسلوبی الخاص.
 
والقضیة على نحو الاختصار هی أن النبی صلى الله علیه وآله أراد (لسبب مذکور فی ... فاسیر) أن یخبر حفصة بسر، لکن اشترط علیها شرطًا: فان انت اخبرت به فعلیک لعنة الله والملائکة والناس اجمعین، وهی قبلت بالشرط، فأخبرها بالأمر، وهو أن أبابکر سیغصب الخلافة، وأن عمر سیلی الأمر بعده، ثم خالفت تعهدها معه وأخبرت عائشة بالأمر!
أما عائشة فأخبرت أباها أبا بکر! وأخبر أبو بکر صاحبه عمر!
فذهب #عمر إلى ابنته حفصة لیتأکد من الأمر، فکذبت حفصة الأمر، وأنکرت... إلا أنه قال لها: "ان کان هذا حقا فاخبرینا حتى نتقدم فیه"، فاعترفت وأفصحت عما أخبرها النبی به!
فاجتمعوا (الأربعة) على أن یسموا النبی، ویتقدمون فی الأمر (غصب الخلافة)!!!
إلا أن الله نصر نبیه وأخبره بمکیدتهم وأطلعه على أمرهم وفضحهم...
 
بیهقی از عبدالله بن مسعود روایت کرده است که وی گفت: اگر ۹بار قسم بخورم که رسول خدا کشته شده اشت برایم محبوبتر است از اینکه یکبار قسم بخورم که او کشته نشده است به جهت اینکه خداوند او را ... شهید قرار داده است.
اولا:از آنجایی که حضرت رسول ص همانطور که گفتم از شهادت قریب الوقوع خودشان در غدیر خبر داده بودند.
ثانیا:فاصله زمانی زیادی بین غدیر و دستور حمله به شام به اسامه نبوده است.
ثالثا: سرزمین شام در فاصله دوری از مدینه قرار داشت.
رابعا: در غدیر علی علیه السلام به عنوان جانشین معرفی شده بود.
ابوبکر و عمر و دیگران اطرافیان از پیوستن به اسامه سر باز زدند تا بتوانند به طور سری به گونه ای که رسوا نشوند از دست ... ص خلاص شوند و نقشه های شوم خود را در بعد از شهادت حضرت اجرا کنند.
پس شهادت حضرت رسول توسط سم قطعی است. ولی چه ... ی و در چه زمانی ایشان را به شهادت رسانده اند ؟؟؟
عایشه و اطرافیان او قاتل حضرت رسول (ص(
 
روایت شده است: پس بیهوش شد و چون به هوش آمد زنها به او دارو خوراندند در حالی که او روزه دار بود. الطبقات الکبری ج۲ص۲۳۵ 
در دو روایت بخاری و مسلم از عایشه آمده است: ما به رسول خدا در هنگام بیماری اش دارو دادیم پس شروع کرد به اشاره ... به ما که به من دارو ندهید.
گفتیم: (مسئله ای نیست) هر بیماری از دارو متنفر است. در بعضی روایات اینچنین آمده: (اهمیتی ندهید) کراهیت مریض از دواست!
اندکی بعد ... فرمود: هر ... در خانه است در برابر چشم من باید دارو بخورد بجز عمویم عباس که در کنار شما حضور نداشت. (1)
 
اولا: مگر اطاعت حضرت رسول در هر حالی طبق نص قرآن واجب نشده است ؟ مگر قرآن نفرموده: که ... ص از روی هوی و هوس سخن نمیگوید ؟ پس چرا وقتی حضرت خواستند که به او دارو (سم) را ندهند عایشه اطاعت نکرد و بلکه خلاف دستور حضرت عمل کرد ؟ انگار عایشه نیز مانند عمر خیال کرده بود که ... ص نعوذبالله هذیان میگوید !!! آیا رسول خدا ص فایده دارو را نمی دانست و آنها میدانستند ؟ و آیا ... مصلحت خود را تشخیص نمیداد و آنها تشخیص میدادند ؟
ثانیا: جمله آ ... حضرت (همه اهل خانه در برابر چشم من از این دارو بخورند) اشاره به این دارد حضرت میدانستند که آن دارو نبوده است بلکه سم بوده است که میخواستند توسط آن حضرت را بکشند. لهذا منظور حضرت اینچنین بوده است: اگر دارو بوده است از آن بخورید!!! ولی خودشان میدانستند که دارو نبود و از آن نخوردند.
 
در الطب النبوی ابن جوزی ج۱ص۶۶ میگوید: به او دوا خوراندند در حالیکه بیهوش بود و چون به هوش آمد فرمود: چه ... ی با من چنین کرد. این کار زنهائی است که از آنجا آمده اند و با دست به سوی حبشه اشاره کرد. و در روایات صحیح آمده که عایشه و حفصه حبشی بودند.
این یک افشاگری از سوی رسول خداست که او را به روشی که ن حبشیه به شوهرانشان سم میخوراندند مسموم کرده اند. سم حبشه نیز معروف و مشهور بوده است و بعضی از حبشیها متخصص در سحر و شعبده و انواع سم بوده اند.
 
عبدالصمد بن بشیر از ... صادق علیه السلام روایت کرده که آنحضرت فرمود: میدانید ... ص درگذشت یا کشته شد همانطور که خدا میفرماید: (اگر او درگذرد یا کشته شود به جاهلیت باز میگردید.) او قبل از مرگ مسموم شد. آن دو زن (عایشه و #حفصه) به او سم نوشاندند. (۲) و در روایت دیگر آمده است: عایشه و حفصه به او سم نوشاندند. (3)
و علامه مجلسی میگوید: احتمال داردکه هر دو سم در شهادت ... مؤثر بوده اند.(4)
منظور علامه از دو سم یکی سم خیبر است و دیگری سمی که در روزهای آ ... حیاتش به او نوشاندند. سران رژیم غاصب (ابوبکر و عمر و دخترانشان و...) برای اینکه اسم آنها به عنوان قاتلین حضرت رسول در جامعه پخش نشود به دست و پا افتادند و صحنه را غبار آلود ... د و گفتند: درست است که رسول خدا مسموم شده اما این اثر سم خیبر در سال هفتم هجری بوده است که اینک او را از پای درآورده است!!! البته هیچ عاقلی چنین بهانه واهی را نمی پذیرد زیرا رسول خدا در سال ۱۱هجری کشته شده و حادثه خیبر در سال هفتم اتفاق افتاده است !!! از آن گذشته رسول خدا ص از مسمومیت طعام خیبر توسط جبرئیل آگاه شد و از آن نخورد. عایشه نیز از آن واقعه عبرت گرفت وخوردن سم را به اختیار خود ... نگذاشت بلکه به زور آن را به حضرت خوراند. پس قطعا شهادت حضرت به خاطر آ ... ین سم که توسط عایشه به او خورانده شد و حضرت به خاطر ضعف نتوانستند مقاومت کنند و به شهادت رسیدند.
 
—-------------------------
اسناد:
۱-سنن البخاری ج۷ص۱۷ و ج۸ص۴۰ و سنن مسلم ج۷ ص ۲۴و۱۹۴- تاریخ طبری ج۲ص۴۳۸
۲-تفسیرالعیاشی ج۱ص۲۰۰ و بحارالانوار ج۲۲ص۵۱۶وج۲۸ص۲۱
۳-بحارالانوار ج۲۲ص۵۱۶
۴-بحارالانوار ج۲۲ص۵۱۶
بسم الله الرحمن الرحیم ،،
 
دراوا ... عمر رسول خدا ص هم در شب عقبه نقشه قتل نبی رحمت ص توسط اکابر صحابه :... وَکَفَرُواْ بَعْدَ إِسْلاَمِهِمْ وَهَمُّواْ بِمَا لَمْ یَنَالُواْ ...توبه - 74
 
لَقَدْ أَخَذْنَا مِیثَاقَ بَنِی إِسْرَائِیلَ وَأَرْسَلْنَا إِلَیْهِمْ رُسُلاً کُلَّمَا جَاءهُمْ رَسُولٌ بِمَا لاَ تَهْوَى أَنْفُسُهُمْ فَرِیقًا کَذَّبُواْ وَفَرِیقًا یَقْتُلُونَ {المائدة/70}
وَلَقَدْ آتَیْنَا مُوسَى الْکِتَابَ وَقَفَّیْنَا مِن بَعْدِهِ بِالرُّسُلِ وَآتَیْنَا عِیسَى ابْنَ مَرْیَمَ الْبَیِّنَاتِ وَأَیَّدْنَاهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ أَفَکُلَّمَا جَاءکُمْ رَسُولٌ بِمَا لاَ تَهْوَى أَنفُسُکُمُ اسْتَکْبَرْتُمْ فَفَرِیقاً کَذَّبْتُمْ وَفَرِیقاً تَقْتُلُونَ {البقرة/87}
 
در مجمع البیان فرموده : ممکن است ... ى بپرسد چطور در این آیه کلمه مستقبل یعنى (یقتلون ) عطف بر ماضى یعنى (کذبوا) شده است ؟ جوابش این است که این عطف براى این است که دل ... کند بر اینکه کار اینها این بوده ، در گذشته انبیا را تکذیب ... د و کشتند، و در آینده هم اگر به پیغمبرى دست پیدا کنند او را تکذیب خواهند کرد و خواهند #کشت ، و در جائى که چنین نکته ا ى در بین باشد عطف مستقبل بر ماضى صحیح است ، علاوه بر اینکه جمله (یقتلون ) فاصله است ، و چون چنین است لازم است با رؤ وس آیه ها مطابق باشد.
 
یعنی همه رسولان را تکذیب ومیکشند ودینشان را تحریف میکنند :
کَذَّبَتْ قَبْلَهُمْ قَوْمُ نُوحٍ وَالْأَحْزَابُ مِن بَعْدِهِمْ وَهَمَّتْ کُلُّ أُمَّةٍ بِرَسُولِهِمْ لِیَأْخُذُوهُ وَجَادَلُوا بِالْبَاطِلِ لِیُدْحِضُوا بِهِ الْحَقَّ فَأَخَذْتُهُمْ فَکَیْفَ کَانَ عِقَابِ {غافر/5}
قبل از ایشان هم قوم نوح و احزابى که بعد از ایشان بودند آیات خدا را تکذیب ... د و هر امتى قصد #جان ... خود کرد تا او را بگیرند و با حربه باطل علیه حق مجادله ... د تا حق را از بین ببرند و من ایشان را گرفتم و چه عجیب است عذاب
 
وأ ... ج عبد الرزاق وعبد بن حمید عن قتادة رضی الله عنه فی قوله { فلا یغررک تقلبهم فی البلاد } قال : إقبالهم ، وإدبارهم ، وتقلبهم فی أسفارهم . وفی قوله { والأحزاب من بعدهم } قال : من بعد قوم نوح ، عاد ، وثمود ، وتلک القرون . کانوا أحزاباً على الکفار { وهمت کل أمة برسولهم } لیأخذوه فیقتلوه { وکذلک حقت کلمة ربک على الذین کفروا } قال : حق علیهم العذاب بأعمالهم .
ببین ... بی نظیرتان ابن حزم گفته کیا بودند :‌
(المحلى ج: 11 ص: 224 ( وأما حدیث حذیفة فساقط لأنه من طریق الولید بن جمیع وهو هالک ولا نراه یعلم من وضع الحدیث فإنه قد روى أخبارا فیها أن أبا بکر وعمر و #عثمان وطلحة وسعد بن أبی وقاص رضی الله عنهم أرادوا قتل النبی صلى الله علیه وسلم وإلقاءه من العقبة فی تبوک وهذا هو الکذب الموضوع  ،
 
اما ببین ولید بن جمیع موثق هست یا نه :
الولید بن جمیع :
 
وثقه ابن معین ، والعجلی .
 
وقال أحمد وأبو زرعة :
 
لیس به بأس .
 
وقال أبو حاتم :
 
صالح الحدیث .
 
وقال ابن حبان :
 
فحش تفرده فبطل الاحتجاج به .
 
وقال الحاکم :
 
لو لم یذکره مسلم فی صحیحه لکان أولى .
 
حتی بخاری در تاریخش ومسلم در صحیحش از وی روایت کرده اند وبخاری ومسلم از هر ... ی روایت نمیکنند ..
 
پس چرا حذیفه رض  بر جنازه ابوبکر وعمر ... نخواند ؟!
 
لطفا قدم بقدم ...سوال کردی جوابشو بگیر بعد بریم سر موضوع دیگر
 
پس چرا حذیفه رض  بر جنازه ابوبکر وعمر ... نخواند ؟!
 
موضوع مهم دیگر اینکه چرا حذیفه رض که منافق شناس و صاحب سر رسول خدا ص بود بر جنازه خلفا ... نخواند ؟!
وأما الموقوفة على حذیفة - فلا تصح ولو صحت لکانت بلا شک على ما بینا من أنهم صح نفاقهم وعاذوا ب ... وبة , ولم یقطع حذیفة ولا غیره على باطن أمرهم , فتورع عن الصلاة علیهم . وفی بعضها أن عمر سأله : أنا منهم ؟ فقال له : لا , ولا أخبر أحدا غیرک بعدک - وهذا باطل کما ترى , لأن من الکذب المحض أن ی ... عمر یشک فی معتقد نفسه حتى لا یدری أمنافق هو أم لا ؟محلی ابن حزم
 
و همانطور که در اخبار صحیح سنت آمده حذیفه رض بر جنازه منافقان ... نمیخواند !
 
اما بریم سر موضوع شهادت رسول الله ص
 
در آیات قران دیدیم که همه رسولان را می کشند ودینشان را تحریف و...
 
همانطور که قبلا دیدیم در اوا ... عمر رسول خدا منافقین ومنافقات بکمک یهود برای غصب خلافت مولا ع نقشه کشیدند و...
 
حال ببینیم روایات بخاری ومسلم را
 
در روز یک شنبه یعنی یک روز مانده به پایان عمر ... ص ، رسول خدا ص که دربس